Jump to content


Photo

Rookgas kanaal wellicht te klein


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 deWaard

deWaard

    Beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 posts

Posted 14 January 2011 - 02:36 PM

Beste,

Ik zit met het volgende probleem: Wij hebben in ons huis (bouwjaar 1968) een rookgas afvoer van 130 mm opgebouwd uit B2-blokken. Deze is zoals wij het nu kunnen zien niet of nauwelijks gebruikt (inspectie met gewoon een zaklantaarn erin kijken). Wij willen hier een houtkachel op aansluiten welke ook een diameter heeft van 130 mm.

Maar wat als nu blijkt dat het rookkanaal lek is. Een flexibele pijp erdoor heen trekken verkleind het rookkanaal.

Bestaat er een mogelijkheid om bij eventuele lekkage deze via de buitenkant te repareren en zodoende de diameter intakt te houden?

Of zijn er andere mogelijkheden?

Ik hoop dat iemand hier snel een antwoord op heeft!

Groet,

de Waard

pelletkachel

#2 Kachel forum

Kachel forum

    Administrator

  • Root Admin
  • PipPipPip
  • 1500 posts
  • Gender:Male

Posted 18 January 2011 - 10:50 AM

er bestaat wel zoiets dmv een buis die gevuld wordt met stoom en zo de wanden afdicht.
130mm is idd klein en wordt met een flexsbuis vaak 120mm
Sponsor van het kachelforum Euron kachels kijk voor pelletkachels op pelletkachels of op Dielle pelletkachel

#3 deWaard

deWaard

    Beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 posts

Posted 18 January 2011 - 10:57 AM

De buis waar u over praat kan maar een temperatuur aan tot 250 C. Wij zijn voornemens een houtkachel te nemen. Naar mijn weten zijn de temperaturen van de rookgas uit een houtkachel tussen de 250 - 350 C.

Wij hebben nu een houtkachel uitgezocht welke een aansluitdiameter heeft van 130 mm. Zou de kachel ook nog werken met 120 mm?

#4 Kachel forum

Kachel forum

    Administrator

  • Root Admin
  • PipPipPip
  • 1500 posts
  • Gender:Male

Posted 21 March 2011 - 05:15 PM

als de lengte goed is moet dit geen probleem zijn,hoe lang is het rookkanaal?
Sponsor van het kachelforum Euron kachels kijk voor pelletkachels op pelletkachels of op Dielle pelletkachel


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users