Ga naar inhoud


Help - Hout Gloeit Ipv Vlammen En Gaat Uit


No replies to this topic

#1 Gastbezoeker-wim_*

Gastbezoeker-wim_*
  • Guests

Gepost 13 June 2012 - 11:25 AM

Hallo,

Ik heb net een nieuwe Heta Panorama houtcassette laten plaatsen en heb deze al een paar keer geprobeerd maar het lijkt alsof deze nooit echt mooi vuur vat, dikwijls gaat het vuur zelfs uit als ik er grotere blokken opgooi

omschrijving:

Ik begin dus met wat aanmaakhout met enkele aanmaakblokjes in brand te steken terwijl ik het deurtje ongeveer 1cm laat openstaan (zoals vermeld in de handleiding en door de installateur), dan brand de houtcassette heel mooi

Als hier de vlammen beginnen te verkleinen en het hout begint rood te gloeien gooi ik er één grotere blok hout op, die grote blok hout begint dan wel wat te "gloeien" en een beetje te branden maar nooit mooie grote vlammen, dikwijls gaat deze ook (bijna) uit en moet ik er opnieuw enkele aanmaakblokjes en aanmaakhout ingooien om het vuur gaande te houden
Tijdens dit gedoe hou ik de luchtaanvoer volledig open, als ik deze durf verminderen gaat het vuur zeker uit.

Pas als ik een grote blok heb die rood aan het gloeien is en dan wat kleinere blokjes opgooi begint het vuur mooi te branden

Ik heb reeds verschillend hout geprobeerd (uit mijn vader zijn stock, en uit de winkel) maar zelfde fenomeen.

Het enige wat ik kan denken is dat ik misschien te weinig aanmaakhout gebruik, en dat de cassette binnenin nog niet heet genoeg is om de grote blok hout te doen ontbranden. Kan iemand mij zeggen hoeveel aanmaakhout ik moet gebruiken?

Ik heb ook al gehoord dat je een blok hout onderaan moet leggen en daarbovenop het aanmaakhout en aanmaakblokjes omdat dan het hout vanboven aan begint te verbranden en het vuur de koude blok niet moet passeren.

Alvast bedankt voor jullie raad en tips!


PS De houtcassette is voorzien van een een externe luchtaanvoer

pelletkachel


Voeg antwoord toe



  

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers