Ga naar inhoud


Fabriek Levert Pellet Korrel Ook Nu Aan Particulier


5 replies to this topic

#1 Gastbezoeker-harry_*

Gastbezoeker-harry_*
  • Guests

Gepost 18 September 2012 - 04:30 AM

ik stook nu jekro hardhout pellets recht streeks bij de fabriek opgehaald
ik mocht zelfs kijken bij de productie hiervan
ik heb drie pallets ingekocht van 72 zakken per pallet a 214 euro incl btw per zak 2,50
moest de kachel anders instellen omdat deze van hard hout zijn
maar moet zeggen ze bevallen me goed en zijn lekker voordelig tongue.gif


pelletkachel

#2 Gastbezoeker-Anja_*

Gastbezoeker-Anja_*
  • Guests

Gepost 22 November 2012 - 04:30 PM

Laat je nog eens goed informeren door de leverancier van je pelletkachel. Ons is afgeraden om hardhoutpallets te gebruiken omdat ze de kachel extra vervuilen.

#3 Gastbezoeker-Gastbram_*

Gastbezoeker-Gastbram_*
  • Guests

Gepost 27 January 2013 - 02:55 PM

bij welke fabriek heetf u de pellets opgehaald en waar?

#4 Gastbezoeker-truus_*

Gastbezoeker-truus_*
  • Guests

Gepost 10 April 2013 - 06:19 PM

ik heb niet zo goede ervaring met jeko pellets, vastgelopen kachels omdat er veel plastick en 10 mm korrels door zaten.
en dan het antwoord, dat hij de kwaliteid niet kan garanderen???????
Dat kan niet !!!!

#5 Gastbezoeker-D.K. te W_*

Gastbezoeker-D.K. te W_*
  • Guests

Gepost 26 January 2014 - 12:58 PM

Ik heb slechte ervaring met Jekro pellets.
Na levering (wat overigens vlot verliep) zag ik geen EN+ op de zakken staan. Ik heb toen gebeld of de pellets nu wel of niet gecertificeerd waren maar daar werd me bot
gezegd dat ik moest leren lezen voordat ik begon te zeiken want ze produceren volgens EN+ maar dat betekende niet dat het gecertificeerde pellets waren....
Oke, had ik misschien beter op moeten letten. Pellets zagen er goed uit en na een simpele proef door ze in een glas water te laten zinken besloot ik ze te gaan gebruiken.

Na een zak of 20 begon de vervuiling in de kachel wel heel erg te worden. Ook stonk de kachel soms en de ontbranding gaat met een enorme rookontwikkeling gepaard.
Ik heb de leverancier van mijn kachel erbij gehaald want ik dacht aan een storing in de parameters en die leverancier heeft de pellets een nauwkeurig bekeken
en vond zelfs stukjes kunststof in de pellets. Ik heb een aantal willekeurige pellets uit elkaar gepeuterd en inderdaad kom je kunststof en verf tegen. rotzooi dus!
Rotzooi meteen de deur uit gedaan en andere pellets gekocht. Kacheltje doet het weer prima.

Voor mij nooit meer Jekro en ik raad het iedereen af.

#6 Gastbezoeker-Klaas_*

Gastbezoeker-Klaas_*
  • Guests

Gepost 26 January 2015 - 11:45 PM

Er is dus nog een merk met kunstof in de pellets, deze heeft ook En+ A1 keurmerk. Wat heeft een keurmerk nog voor zin, kunnen de pellets zonder dit keurmerk wel beter zijn. Het heeft hun ook geen geld gekost aan dit dure keurmerk.
Op papier staat het mooi, of dat dan alles is.
Ik heb nog nooit bomen met kunstof in de nerven zien groeien, lijkt wel dat er plastic vuilniszakken tussen zitten.
Kleuren, zwart, blauw en rood al tegen gekomen.
Wie heeft de controle over deze bedrijven. Wil je energie en milieu vriendelijk stoken en dan krijg je dit.
De pellets die ik heb zitten pik zwarte pellets tussen, moet je voor het stoken dan elke pellet controleren.
Ik las dat de as wit grijs moet zijn, dan is zwart toch een hele andere kleur.
Wanneer leveranciers niet de garantie kunnen geven dat de pellets schoon zijn moeten zij de En+ A1 keurmerk van hun zakken halen!!! De naam zet ik er niet bij, hoop dat meerdere mensen hun pellets eens nazien voor deze in de kachel te doen.
Winkel al ingelicht.



Voeg antwoord toe



  

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers