Ga naar inhoud


Aansluiten Op Schoorsteen Met Valbrenta


1 reply to this topic

#1 Gastbezoeker-gerard_*

Gastbezoeker-gerard_*
  • Guests

Gepost 25 October 2013 - 09:14 AM

Hallo alle stokers en kenners op dit forum,

Ik heb een vraag hoe een kachel aan te sluiten op een valbrenta rookkanaal welke in een (uitpandige) schoorsteen is ingemetseld. Het betreft een nieuwbouw woning welke ik onlangs heb gekocht van de kortstondige eigenaren/bouwers.

Mij werd verteld door de verkopers dat het kanaal af was en dat er alleen een gat in de binnenmuur en schoorsteen muur geboord moest worden om een nisbus te plaatesn en vervolgens dus de kachelpijp en kachel.

Ik heb dus een gat geboord op de achteruitgang hoogte van een Janus/Jacobus en kwam tot de ontdekking dat het valbrenta niet aanwezig was. Met een camera een foto omhoog gemaakt en nu blijkt dat dit kanaal pas op 260cm hoogte (verdiepingsvloer) begint.

In de werkomschrijving van de aannemer staat trouwens in 1e instantie dat het rookkanaal van valbrenta zou worden aangebracht en dat er in de woonkamer een nisbus zou worden geplaatst. Een wijziging hierop is gemaakt geformuleerd als; Aansluitpunt in de woonkamer eerst dichtmetselen, mocht later een houtkachel geplaatst worden zal de eigenaar dit gedeelte weer toegankelijk maken.

Mijn vraag is: Hoe sluit ik op een normale eenvoudige en goedkope manier een kachelpijp aan op dit valbrenta kanaal? Enige werkruimte is er immers niet meer daar alle muren zijn gemetseld en afgewerkt en ik nu ruim 2 meter van het begin een gat van rond 20 heb.

2e vraag is: naar mijn mening is de verkopende partij en voor hun weer de aannemer de afspraken niet nagekomen. Graag reactie hoe jullie hier over denken?

Alvast bedankt voor elke reactie op dit probleem!

Groetten Gerard






pelletkachel

#2 dusoleil

dusoleil

    Beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:
  • Location:berkelland

Gepost 26 October 2013 - 02:55 PM

om een goede aansluiting te krijgen zijn er verlopen op de markt speciaal voor een vebrenta kanaal maak dit goed en afwaterend in orde anders krijg je elk jaar na het schoorsteen vegen een zwarte kamer.. weet niet waar je vandaan komt maar is ook bij ons verkrijg baar

mvg chris

dusoleil eibergen www.dusoleil.nl

en vraag twee zou ik contact opnemen met je makelaar



Voeg antwoord toe



  

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers