Jump to content


Photo

Rookkanaal Door Nok Mogelijk?


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 anne

anne

    Beginner

  • Members
  • Pip
  • 1 posts

Posted 25 November 2014 - 08:25 PM

Goedenavond,

 

Ik heb een vraag. Wij hebben een open haard in de kamer. De schoorsteen is door de vorige bewoner boven (op het dak ook) afgebroken en met een kachelpijp naar boven verbonden. De pijp komt uit waar de schoorsteen destijds heeft gestaan, dus op het hoogste punt van het dak (zadeldak ^), de nok. De open haard werd elk jaar geveegd en gebruikt. Nu hebben wij dit huis een jaar geleden gekocht en hebben we lekkage waar de pijp het dak door steekt. Nu hebben we er meerdere dakdekkers bij gehad en de één zegt dat de pijp überhaupt niet door de nok mag omdat de aansluiting daar niet goed gemaakt kan worden. Dus dat de pijp omgelegd moet worden op zolder en dat de pijp een stukje naar de nok uit het dak komt. Een ander zegt dat hij wel op de nok kan staan, maar dat de huidige aansluiting niet deugt en aangepast kan worden.

 

Mijn vraag aan u: kan een kachelpijp uitkomen op precies de nok (zonder schoorsteen) en is deze aansluiting goed waterdicht te krijgen? Je ziet ze namelijk altijd naast de nok. Hopelijk kunt u mij een antwoord geven. Alvast bedankt voor uw tijd!

 

Groet,

 

Anne



pelletkachel

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users