Ga naar inhoud


Foto

Automatische Trek Regelaar,,, Problemen


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 saey92

saey92

    Beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:

Gepost 25 December 2017 - 08:05 PM

Hallo iedereen,

Hele tijd geleden dat ik weer eens op het forum ben geweest,,,

Ik heb onze Saey 92 hout en kolen kachel al jaren staan,, aangezien wij steeds meer angst hebben voor het stoken met kolen (co) gaan we nu wel alleen maar over op hout,, we wonen in belgie op een stuk waar ze geen gas leidingen hebben en we stoken hier in het dorp mazout (stookolie) is duur,,, kolen of hout.
Ik heb een automatische trek regelaar zo een waar je de pa (pascal) wat de kachel specificaties geeft (in mijn geval tussen de 10 en 20 pa) deze stel je met een gewichtje in en klaar is kees,,

Dit heb ik gedaan omdat ik altijd een veel te grote schouwtrek heb,, bij kolen niet best en de amerikanen hebben bij hun kolenkachels allemaal een automatische trekregelaar,,, werkt dus perfect,,, ook met hout.
Maar....nu het probleem.

De amerikanen raden het af ivm cerosoot wat zich vanaf dat punt op hoopt en dat klopt,, onder de demper is het 150 graden bij normaal stoken daarboven soms zelfs 50,, veel te weinig dus logisch ook want het wordt daar via de klep aangezogen door kamerlucht en koelt vanaf daar de schouw af naar boven.

Ik plaats wat fotos van het systeem.

Ik wil het dus weg gaan nemen maar onze schouw blijft dus jagen en heb eigenlijk altijd alle kleppen en schuifjes dicht om het vuur rustig te houden en de kachel het meest warm wordt,,, anders vertrekt al het hout en warmte de schouw in..

Nu is mijn vraag,,

Wat kan ik het beste gaan doen en wat is julli ervaring met de automatische trektegelaar?

Mvgr Paul

Bijgesloten bestand(en)



pelletkachel

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers