Jump to content


pelletkachel cv


5 replies to this topic

#1 Gastbezoeker-rudy_*

Gastbezoeker-rudy_*
  • Guests

Posted 30 September 2011 - 04:13 PM

Ben aan het kijken naar een pelletkachel cv. Nu was ik ergens aan het kijken en die zij dat ik zo een verwarming weg kon halen en daar de cv pelletkachel op kon monteren. Ik heb hier een raar gevoel bij aangezien er vanaf de cv boven veel dikkere leidingen komen.

Klopt dit?

pelletkachel

#2 Gastbezoeker-Gast_*

Gastbezoeker-Gast_*
  • Guests

Posted 01 October 2011 - 09:56 AM

Hallo,

Een CV pelletkachel moet net als een CV ketel geïnstalleerd worden. Ergens tussenin plaatsen op een plek van een radiator heeft tot gevolg dat de warmte verdeling niet goed gaat en dat de cv pelletkachel zijn warmte niet goed af kan geven. Dat werkt dus niet zo eenvoudig.

Men dient voor de aansluiting tenminste 22 mm leidingen te gebruiken. Bovendien dient de pelletkachel goed te kunnen samenwerken met je CV ketel.

#3 Kachel forum

Kachel forum

    Administrator

  • Root Admin
  • PipPipPip
  • 1500 posts
  • Gender:Male

Posted 05 October 2011 - 08:21 AM

de pelletkachel moet op de retourleiding van de cv zitten!
ik raad je aan naar een goed kachelbedrijf te gaan waar de pelletkachel op cv staat opgesteld.


Sponsor van het kachelforum Euron kachels kijk voor pelletkachels op pelletkachels of op Dielle pelletkachel

#4 Gastbezoeker-Pelletverslaafd_*

Gastbezoeker-Pelletverslaafd_*
  • Guests

Posted 17 October 2011 - 07:55 PM

Deze mensen hebben er echt verstand van!!! opopnederland.nl

#5 Gastbezoeker-Gast_*

Gastbezoeker-Gast_*
  • Guests

Posted 17 October 2011 - 08:30 PM

Een CV pelletkachel kan niet zomaar op een plek van een radiator worden aangesloten. Grote kans dat de verdeling van de warmte niet goed gaat. Bovendien zitten er dan 2 pompen in het systeem die elkaar kunnen tegenwerken. Het aansluiten op de retourleiding kan mogelijk ook niet goed werken. Officieel dient men de cv pelletkachel op een open verdeler te plaatsen bij de CV ketel. (Soort Cascade opstelling) Dat is eigenlijk de enige juiste oplossing. Wil men deze midden in het systeem aansluiten dan ontkomt u er niet aan om 2 open verdelers te plaatsen inclusief een extra CV pomp voor de verdeling over het systeem.


#6 Gastbezoeker-kristof_*

Gastbezoeker-kristof_*
  • Guests

Posted 16 November 2011 - 08:03 PM

Beste leden

Is het ook mogelijk om een pelletkachel voor cv enkel te gebruiken zonder een andere cv ketel
Heb heir namelijk een SOGNO van Bleu fire maar werkt niet al te best.
De verkooper had me toch belooft dat het perfect zou werken. sad.gif

Kan ieman mij even uitleggen of dit kan .

groetjes



Reply to this topic



  

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users