Ga naar inhoud


Problemen Met Luchtdruk


1 reply to this topic

#1 Gastbezoeker-Tom_*

Gastbezoeker-Tom_*
  • Guests

Gepost 20 January 2012 - 04:04 PM

Hallo,

Sinds deze week hebben wij in ons huis in Frankrijk een pelletkachel geinstalleerd. Hoewel het in het begin goed leek te gaan, geeft de kachel (merk CADEL, model NICE) na verloop van tijd een error, die wijst op een probleem met de luchtdruk. Nou zitten wij op iets meer dan 1000 meter hoogte, dus ik kan me voorstellen dat de luchtdruk inderdaad te laag zou kunnen zijn (normaal gesproken hebben we hier iets van 900 mbar, terwijl in Nederland circa 1000 mbar normaal is).

Ik zie een aantal oplossingen, maar zou graag horen of dat zou kunnen kloppen.
1. de schoorsteenbuis gaat nu horizontaal door de muur naar buiten, maar heeft nog geen aflsuiter tegen wind en regen. Kan het zo zijn dat het probleem is opgelost als er een plaatje voor gezet wordt? (op enkele centimeters afstand natuurlijk, niet strak ertegenaan...)
2. er zit aan de achterkant van de kachel ook een luchtinlaat van 40 mm. Heeft het nut om nog een buis door de muur te doen die zorgt voor de luchtinlaat? De muren zijn circa 60 centimeter dik en massief, vandaar dat ik eerst even wil weten of het zou kunnen werken, voordat ik me een ongeluk ga boren wink.gif

Alvast bedankt voor reacties en meedenken!

Groet,
Tom

pelletkachel

#2 Gastbezoeker-Gast_*

Gastbezoeker-Gast_*
  • Guests

Gepost 02 October 2012 - 02:13 PM

Het kan zijn dat de slang van de druksensor defect(gescheurd is)
Dit is een doorzichtige witte slang van ca 1 cm dik, die verbonden is met de druksensor
Deze registreerd een onderdruk als de kachel zijn rookgasafvoer ventilator aanzet.
De onderdruk is zeer gering.
Ook kan de slang verstopt zitten met as.



Voeg antwoord toe



  

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers