Ga naar inhoud


Foto

rookgasafvoer


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 onhandig

onhandig

    Beginner

  • Members
  • Pip
  • 1 Posts:

Gepost 18 November 2009 - 11:21 AM

Op dit moment ben ik op zoek naar een buitenhaard om die te plaatsen in mijn buitenkeuken.
Mijn vraag is: Hoe zit het met de rookgasafvoer. Er zijn buitenhaarden met een behoorlijk lange kachelpijp, maar ik zit met het volgende probleem:
Een dakdoorvoer is niet mogelijk, maar een zij-doorvoer wel.
Welke materialen heb ik nodig om een veilige afvoer te maken voor mijn buitenhaard? Is het toegestaan een bocht in de kachelpijp aan te brengen om via de zijdoorvoer de rook te laten ontsnappen? Hoe hoog moet deze bocht zitten?
mvgr,
onhandig

pelletkachel

#2 Kachel forum

Kachel forum

    Administrator

  • Root Admin
  • Pip Pip Pip
  • 1500 Posts:
  • Gender:Male

Gepost 16 March 2010 - 02:00 PM

schreef(onhandig @ Nov 18 2009, 12:21 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Op dit moment ben ik op zoek naar een buitenhaard om die te plaatsen in mijn buitenkeuken.
Mijn vraag is: Hoe zit het met de rookgasafvoer. Er zijn buitenhaarden met een behoorlijk lange kachelpijp, maar ik zit met het volgende probleem:
Een dakdoorvoer is niet mogelijk, maar een zij-doorvoer wel.
Welke materialen heb ik nodig om een veilige afvoer te maken voor mijn buitenhaard? Is het toegestaan een bocht in de kachelpijp aan te brengen om via de zijdoorvoer de rook te laten ontsnappen? Hoe hoog moet deze bocht zitten?
mvgr,
onhandig


Je kunt het beste met een dubbelwandig rookkanaal door de gevel gaan en daar een T-stuk plaatsen.
Dan door naar boven en vastzetten met muurbeugels waar dit mogelijk is,eventueel bovenin tuien is ook mogelijk.
De houtkachel zal dan gewoon goed branden.
Sponsor van het kachelforum Euron kachels kijk voor pelletkachels op pelletkachels of op Dielle pelletkachel


0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers