Ga naar inhoud


Ervaring Beaufort Select 6 Kw


1 reply to this topic

#1 Gastbezoeker-Gastbezoeker-John_*_*

Gastbezoeker-Gastbezoeker-John_*_*
  • Guests

Gepost 11 December 2012 - 08:16 PM

Goededag stokers,
Sinds 3 jaar stoken we een beaufort select 6 kw , naar volle tevredenheid.
We gebruiken hem zelfs als hoofdverwarming, verbruiken 260 kuub gas per jaar nog maar. Is hoekhuis met betonnen vloer als eerste , die wordt vanzelf warm en is voelbaar aan de vloer.
Mijn familie heeft van een concurerend merk zelfde soort kachel maar zie wel verschillen.
Beaufort voordeel;
* Diameter pijp is hetzelfde als mijn stenen schoorsteen.
150 mm
* Kan dmv zachte houtsoorten iets vertikaal met sleuf en aanmaakblokje worden ontstoken , ik gebruik dus geen aanmaakhout !
*Geen gereedschap nodig om hout om te keren of zo , aan te blazen.
* Voordeel dat je met deze kachel kunt knallen zeg maar , voor erg snel opjagen door de 3 kleppen open te zetten handig bij doorstart en eerste keer aansteken.
* Door tertiaire achterste schuif krijg je totaal een dieper vlammenspel en dan zie je de achterwand niet meer das mooi dat heb je bij die andere niet , vuur lijkt ook pulserend bij de een knops bediening.
* Ruit blijft schoon , stook je even verkeerd brandt hij schoon, bij koude start even een natte keukenrolpapier erover , andere middelen niet nodig.
* Geen koord aan deurtje bevalt tot nu goed.

Ik dacht zelf te gaan voor speksteenbovenop , ben benieuwd of ik dit zou merken , kan deze kachel dus aanraden prima prijs kwaliteit .




pelletkachel

#2 Gastbezoeker-Bart_*

Gastbezoeker-Bart_*
  • Guests

Gepost 24 January 2014 - 10:57 AM

Dag houtkachelaars,

Woensdag begonnen met onze beaufort select 6 kw. Ik kan bovenstaande beamen maar we zijn nog wel enigszins zoekende naar de juiste instellingen van de kachel.
Ik krijg ook de indruk dat het weer erg meespeelt in het wel of niet functioneren van de kachel. Anderhalve dag heeft de kachel als een dolle gefikt, dwz, als ik er weer een blokje op deed en een schuifje open zette stond ie direct in lichterlaaie. Tot een uur of 10 savonds er een blok ging die met geen mogelijkheid aan wilde. Ik denk dat ie nog iets vochtiger was maar kon geen gesis horen. Vanmorgen werkte de gps van mn telefoon niet end at is meestal een teken dat er veel en laaghangende bewolking is en heel veel luchtvochtigheid. Ik neem aan dat de kachel daarom ook niet meer wilde.
Iemand hier ervaring mee?






Voeg antwoord toe



  

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers