Ga naar inhoud

Dielle pelletkachel
Foto

Tuinhaard

5 replies to this topic

#1 Kachel forum

Kachel forum

Administrator

• Root Admin
  • Pip Pip Pip
  • 1491 Posts:

Gepost 13 april 2013 - 11:05

Nu de eerste warme dag aankomende zondag weer in beeld is wordt er weer gedacht aan de tuinhaard en de vuurkorf.
let op met brandveiligheid en kinderen, niet iedereen is weer direct gewend aan open vuren.
Ook zijn buren er niet op bedacht dat er ineens een rooklucht door de woonwijk komt en kunnen zij zich ongerust maken.
start rustig uw tuinhaard op en maak het vuur langzaam groter, dit voorkomt overlast en geklaag in de buurt.
Sponsor van het kachelforum Euron kachels kijk voor pelletkachels op pelletkachels of op Dielle pelletkachel of pellet-kachels

#2 Gastbezoeker-Gast _*

Gastbezoeker-Gast _*
  • Guests

Gepost 28 maart 2014 - 11:17

Tuinhaarden vindt u voor de laagste prijs bij houtkacheldrirect!

#3 Gastbezoeker-annoniem_*

Gastbezoeker-annoniem_*
  • Guests

Gepost 03 april 2014 - 12:38

zou verboden moeten worden, wij moeten hier alles dichthouden omdat anders ons hele huis vol met zwarte rook staat. buren hebben hem onder hun afdak staan en komt dus precies onder ons raam uit en erger nog onze luchtgaten van het huis, die niet dicht mag maken van de woningbouw. ik ben dan ook echt van mening zo een tuinhark verboden moet worden in de achtertuin. dat ding staat letterlijk 1 meter van ons luchtgat met dus aan hun kant de overkapping en de rook kan dan dus nergens anders heen dan onze kant op. bah vieze dingen. 

#4 Kachel forum

Kachel forum

Administrator

• Root Admin
  • Pip Pip Pip
  • 1491 Posts:

Gepost 08 april 2014 - 09:31

In principe mag je een vuurkorf / tuinhaard stoken als je geen overlast veroorzaakt, hetgeen wat u dus nu wel ondervind.

Een goede verbranding is te halen met droog hout, dus veel rook is vaak nat hout of een verkeerd kanaal

wat u het beste kunt doen is:

de buren vragen de kachel te verplaatsen

het rookkanaal te laten verlengen tot boven uw kanalen of ramen

droog hout te stoken

gemeente informeren wat te doen.

Sponsor van het kachelforum Euron kachels kijk voor pelletkachels op pelletkachels of op Dielle pelletkachel of pellet-kachels

#5 Gastbezoeker-Henkie de Vries_*

Gastbezoeker-Henkie de Vries_*
  • Guests

Gepost 15 april 2015 - 07:51

Nounounou ik had dus ene mooi'n kechel in denen tuun stehe, ma toen kwem'n die kabouters en die ei'n 'n gemold. Da werde ik dus nie zeu vreulijk van als jie snep wa 'k bedoele. Ma toen ging ik na denen store en kreeg ik mijnen geld terug.

#6 Gastbezoeker-Berry_*

Gastbezoeker-Berry_*
  • Guests

Gepost 24 juni 2015 - 09:17

Ik had vroeger een kachel buiten staan met een klein pijpje erop. Toen kreeg ik ook veel klachten. Tegenwoordig maar wat meer kwaliteit gehaald en een 3 meter pijp erop gezet van rvs buitenhaard. nooit meer wat gehoord van de buren, waait zo over mn dak heen. je betaalt wat meer dan bij de gamma maar ook mn eigen kleren stinken niet meer.

Voeg antwoord toe

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers