Ga naar inhoud


Foto

Kacheldruk Te Laag Als Die In Stand 2 Staat. (Stand 1 En 3 Hebben Wel Ruim Voldoende Druk)


No replies to this topic

#1 Ilona

Ilona

    Beginner

  • Members
  • Pip
  • 1 Posts:

Gepost 04 November 2014 - 10:05 AM

Hoi allemaal.

Het begint weer wat kouder te worden, dus heb ik mijn mobiele gaskachel weer van zolder af gehaald.

Maar hij geeft direct al problemen.

 

Ik heb een gaskachel van met merk Sun Heat (gekocht bij Kranenbroek omdat die toen in de aanbieding was)

Toen der tijd (vorig jaar) kreeg ik hem na een tijdje eindelijk aan...(het beruchte geklungel van iemand die nog nooit een gaskachel had aangesloten :P )

Nadat die de hele witer perfect gebrand had, is die in de lente naar zolder gegaan.

(Ik brand de kachel trouwens op brutaan/propaan flessen van de doehetzelfzaak.....dus het is de juiste gas voor de kachel)

 

Een paar dagen geleden heb ik hem weer aangesloten en aangezet.

In standje 1 deed die het perfect.

Stand 2 gaf problemen maar ik dacht dat het gewoon vocht was, dus heb ik stand 1 even aangelaten voor een uur.

3 avonden daarna ook op stand 1 even laten branden.

Toen wilde ik hem op stand 2 zetten en daarbij wilt dat gedeelte niet goed aan.

De vlam blijft uitvallen en ik word kriegel van dat zenuwgedoe....het is toch gas wat je in huis gaat ruiken.

 

Het rare is dat als ik hem op stand 3 zet, die perfect werkt.

Het is dus stand 2 die grote problemen geeft.

 

Mijn buurman is CV monteur dus gister heeft hij hem even goed schoongemaakt, nagekeken...(heelijk zo'n kachel op wielen...kan je hem zo meenemen....scheelt buurman gereedschap sjouwen)

 

Na het schoonmaken, inclusief blazen en zuigen op plekjes....(ik heb er echt geen verstand van)...deed die het relatief weer.

Maar de pit bleef moeilijk op gang komen...mijn buurman snapte er niks van en kon het probleem ook niet oplossen.

Maar alee......weer meegenomen en die avond weer aangezet.

Weer problemen, moelijk op gang komen en gewoon niet dezelfde vlam als pit 1 en 3.

 

Vanmorgen weer hetzelfde probleem en zeer moeilijk op gang komen.

Vlam die niet gelijk brand en op stand 2 word de steen in die kachel...(is dat witte grit achter de draadijzer steen?)....niet zo mooi helder oranje als 1 en 3.

Gewoon geen goede gasverbanding dus.

 

Ik heb het vermoede..(met mijn boerenlogica :huh: ) dat de druk in stand 2 te laag is waardoor er geen goede vlam kan komen.

 

Aan de druk zelf kan het niet liggen want anders zouden stand 1 en 3 dezelfde problemen moeten hebben.

Mijn buurman kon ook geen stelschroeven vinden om de druk te regelen...die zitten er dus niet op.

 

Weet iemand mischien zo wat er aan de hand is?

Of is het mogelijk om stand 2 gewoon gasdicht af te sluiten?

 

Ik vind het een gevaarlijke situatie.....ik heb ook een grote hond rondlopen en wil niet mijn aandacht constant bij die gaskachel willen houden om allert te blijven op gaslekken.

 



pelletkachel


Voeg antwoord toe



  

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers