Ga naar inhoud

Lekkage

• Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Gastbezoeker-akapuch_*

Gastbezoeker-akapuch_*
  • Guests

Gepost 26 maart 2015 - 08:42

Beste forum

Mijn naam is pUch en heb sinds 2 jaar een houtkachel.

er zit een pijp op van 150mm die komt in een pijp uit van 250mm. De kachelpijp steekt ongeveer 40cm de schoorsteen in. Om de pijp te dichten zat er isolatie materiaal tussen, van dat witte dat op watten lijkt en een rosette om het mooi te maken.

De kachel doet het als een tierelier en de trek is uitstekend.

Een jaar geleden ontstond er lekkage tijdens een sneeuwbui, er kwam veel roetwater uit lopen waardoor er ook een enorme stankoverlast was.

Een tijdje niet gestookt om te kijken of er ook lekkage was zonder dat de kachel aan stond maar dat bleek niet het geval. Dus alleen als de kachel aan staat lekkage.

Na verschillende schoorsteenvegers geraadpleegd te hebben raden zij aan een andere kap aan te schaffen. Zo gezegd zo gedaan maar bij de eerste goede regenbui weer lekkage.

Onder garantie een andere kap ontvangen en stoken maar weer, maar dit keer zonder isolatie materiaal en rosette, ik vertrouwde het niet uiteraard. Niets aan de hand ook na hevige regen.

Met de kachel aan of uit alle wel.

Na 3 weken stoken toch weer isolatie materiaal er tussen en rosette erop en ja hoor gelijk stank overlast en roetwater lekkage langs de rosette.

Kachel uit laten gaan en even inspecteren.

Op 2 plekken was het isolatie materiaal nat geworden en was het water er doorheen gesijpeld.

Wel gebeurde dat toen de 2 schuifjes van de kachel waarmee je de luchttoevoer beperkt bijna volledig dicht.

Als de kachel voluit brand lijkt er niets aan de hand te zijn.

Wij stoken hout, dit jaar eik vorige keren wilg en fruitbomen

Ik begrijp er niet zoveel meer van. Graag jullie reactie\ mening\hulp

Op de fotos zie je de kachel en de pijp, en de roet die uit de pijpdelen kwam zetten.

Ik had die helemaal schoongemaakt voordat ik die 3 weken zonder isolatie materiaal ging stoken, dit is dus het resultaat van 3 weken.

IMG_3269.jpgIMG_3271.jpg

IMG_3272.jpgIMG_3273.jpg

IMG_3274.jpg

Dielle pelletkachel Euron kachels

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers