Ga naar inhoud


nieuwe houtkachel geeft enorm veel rook


3 replies to this topic

#1 Gastbezoeker-gerrit de braak_*

Gastbezoeker-gerrit de braak_*
  • Guests

Gepost 31 May 2010 - 02:58 PM

wij hebben sinds vorige week donmderdag een nieuwe houtkachel gekocht van het merk dovre.nu zijn wij gisteren aan het stoken gegaan omdat het toch buiten regende en na 10 minuten kwam me er toch veel rook van de kachel af.
wij hebben het vuurtje direct geblust en onze kachel leverancier gebeld,deze melden dat het heel normaal is dat de kachel zo rookt en dat we ons geen zorgen moeten maken maar wel goed moeten ventileren.
Nou is mijn vraag of dit echt zo is,wij vertrouwen het niet namelijk. heb net gekeken het is een dovre 350 volgens de factuur.

pelletkachel

#2 Kachel forum

Kachel forum

    Administrator

  • Root Admin
  • Pip Pip Pip
  • 1500 Posts:
  • Gender:Male

Gepost 01 June 2010 - 10:20 AM

Beste Gerrit,

De kachel rookt in het begin altijd dat is namelijk de olie en verf wat dan droogt,het is dan ook raadzaam om even de deuren of ramen op te zetten.
Gewoon rustig beginnen met stoken tot dat de kachel de volle temperatuur heeft bereikt,dan nog even een half uur doorstoken en je bent er vanaf.
Blus de houtkachel nooit aangezien heet gietijzer het niet kan verdragen om zo snel afgekoeld te worden.

sucses met de Dovre is een prima houtkachel!
Sponsor van het kachelforum Euron kachels kijk voor pelletkachels op pelletkachels of op Dielle pelletkachel

#3 Gastbezoeker-Gerrit de braak_*

Gastbezoeker-Gerrit de braak_*
  • Guests

Gepost 01 June 2010 - 03:48 PM

oke dan ben ik gerust gesteld en ga ik de kachel instoken.wacht wel totdat het kouder is het is geen weer voor de houtkachel nu tongue.gif

#4 Kachel forum

Kachel forum

    Administrator

  • Root Admin
  • Pip Pip Pip
  • 1500 Posts:
  • Gender:Male

Gepost 12 July 2010 - 03:35 PM

vandaag toch een bui gehad laugh.gif aan die houtkachel zeg ik tongue.gif
Sponsor van het kachelforum Euron kachels kijk voor pelletkachels op pelletkachels of op Dielle pelletkachel



Voeg antwoord toe



  

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers