Ga naar inhoud


Foto

Wie kent gevelkacheltje Benraad 2000M ?


1 reply to this topic

#1 Thuur

Thuur

    Beginner

  • Members
  • Pip
  • 1 Posts:
  • Gender:Male

Gepost 02 December 2010 - 05:50 PM

Zware bediening noodzaakte me het gasblok te demonteren en smeren van bovengenoemd kacheltje. Het vet was namelijk verharsd.
Ondanks zo goed mogelijk observeren tijdens demontage is het me niet gelukt om de juiste positie terug te vinden van de regelschijf dat middels een tandwielverbinding aan de bedieningsknop is verbonden. Bijkomende handicap is dat ook het sierplaatje rondom de bedieningsknop ontbreekt waardoor ik niet helemaal meer zeker weet of geheel rechtsom wel de bedrijfsstand is.
Op zich lijkt het terug vinden van de juiste stand een klein karweitje dat zo moet kunnen zijn gebeurd. Helaas is dat niet gebleken.
In de ene uiterste stand moet het gas zijn afgesloten, in de middelste positie (ontsteekfunctie) louter de waakvlam en de andere uiterste stand moet de doorvoer richting branderbed volledig zijn geopend. Tevens moet in die middenpositie een opening in het plaatje op de plaats liggen van het thermokoppel om deze te overbruggen. Die combinatie heb ik niet kunnen vinden.
Wie zo'n kacheltje nog heeft: kan iemand me bevestigen dat geheel rechtsom de bedrijfsstand is?
En nog mooier: heeft iemand ervaring met de positie van het tandwiel?
Bij voorbaat dank...

En voor alle zekerheid: het betreft de 2000M uitvoering, dus met slechts 1 bedieningsknop (zonder thermostaat).

pelletkachel

#2 Kachel forum

Kachel forum

    Administrator

  • Root Admin
  • Pip Pip Pip
  • 1500 Posts:
  • Gender:Male

Gepost 05 January 2011 - 10:04 AM

ik heb ook nog even voor u gezocht maar kan geen technische tekening van vinden van de kachel of een eventuele handleiding.

Sponsor van het kachelforum Euron kachels kijk voor pelletkachels op pelletkachels of op Dielle pelletkachel



Voeg antwoord toe



  

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers