Ga naar inhoud


Foto

leeftijd en geschiedenis van Magyar Honbol


3 replies to this topic

#1 Rinaldo

Rinaldo

    Beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:

Gepost 30 September 2009 - 08:23 PM

Ik heb net 2de hands een houtkachel aangeschaft. Is gietijzeren kachel van zo 120cm hoog, loodzwaar uiteraard. Staat voorop neem aan het merk is Magyar en eronder Honbol. wie weet hoe oud deze kachel ongeveer is en eventueel wat meer info er over. Heb zelf het idee dat het Hongaars is en uit 18?? Is aan alle kanten bewerkt, soort familiewapen voorop, jachttaferelen onder, en diverse versieringen op de zijkanten. Is een grote hoge mooi bewerkte kachel, misschien uit oud kasteel oid??? hopelijk weet iemand er meer over en kan mij er erg mee helpen.

Bijgesloten miniatuur

  • 29092009_010.jpg
  • 29092009_012.jpg
  • 29092009_013.jpg


pelletkachel

#2 Kachel forum

Kachel forum

    Administrator

  • Root Admin
  • Pip Pip Pip
  • 1500 Posts:
  • Gender:Male

Gepost 03 October 2009 - 09:38 AM

normaal zou ik zeggen kijk op het typekaartje achter op de kachel,maar dat zou bij deze kachel nog wel eens probleem worden.
Ik ga voor je op zoek en zal het hier posten.
Sponsor van het kachelforum Euron kachels kijk voor pelletkachels op pelletkachels of op Dielle pelletkachel

#3 Rinaldo

Rinaldo

    Beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:

Gepost 03 October 2009 - 08:54 PM

bedankt alvast. zou er graag meer over te weten willen komen maar heb er geen documentatie over, en heb al wat gezocht maar kan op internet ook niets vinden. zal vast ergens staan, maar weet niet waar te zoeken. en nee, typeplaatje staat er niet op.

#4 Kachel forum

Kachel forum

    Administrator

  • Root Admin
  • Pip Pip Pip
  • 1500 Posts:
  • Gender:Male

Gepost 26 October 2009 - 12:17 PM

beste Rinaldo,

Ik heb voor je gezocht wat voor houtkachel dit is maar kan echt niks vinden.
Misschien dat er andere mensen op het kachelforum komen die het wel kennen.
Sponsor van het kachelforum Euron kachels kijk voor pelletkachels op pelletkachels of op Dielle pelletkachel



Voeg antwoord toe



  

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers